Wednesday 2 March 2011

SEPI


Sepi
Sepi hidup ini kurasakan
Sepi...
Ohh...hidup ini bagaikan mati
Mati yang tiada kembali
Aku pasrah
Tetapi sepi ini mencengkam lagi
Tiada daya diri ini
Ia tetap kembali

Sepi....
Di sini aku terharu
Mengenangkan saat kemesraan mu
Kau penawar bagi diriku
Belaian manjamu
Tutur kata mu
Budi bicara mu
Membuatkan aku hanyut dalam khayalan
Waktu ku sepi kau menjelma
Waktu ku berduka kaulah pengubatnya
Bagiku kaulah pelita yang menerangi kegelapan hidup ini

Sepi...
Kenangan lalu ku ungkit kembali
Menyemarakkan rasa sayang ini
Menjulang kegemilangan mu
Mengenang waktu-waktu dahulu...
Oh....aku rindu
Aku rindu padamu
Tiada dapat ku bendung air mataku
Lalu kucurahkan tanda setia
Sayang kehilangan dirimu ku rasai
Tiada yang indah untuk ku lagi kini
Hilang...cintaku hilang bersama mu
Tiada lagi istimewa diriku tanpa kau di sini
Namun aku insaf
Tiada gunanya aku berduka
Lalu ku pohon kan doa
Agar kau bahagia dan sejahtera kasih ku
Kini aku kembali meneruskan hidup ini
Walaupun tanpa mu di sisi ku
Yang pasti hati ini tetap sepi..


Nukilan,
SriKandi
1996





No comments:

Post a Comment