Wednesday 2 March 2011

~ Rindu Pada Yang Tak Sudi ~




Tak guna kau merayu
Jika orang tak sudi
Hanya menambah pilu di dalam hati
Lebih baik aku pergi daripada ku hina dengan kata-kata
Ku sedar diri ini, tak sepadan dengan mu
Aku sekadar teman waktu kau memerlukan
Dan bila kau dah bosan
Lalu aku kau singkirkan dengan tiba-tiba
Sampainya hatimu
Akan ku teruskan hidup ini
Walaupun diri mu tiada disisi
Akan ku teruskan perjalanan
Walaupun amat pedih terpaksalah ku hadapi
Jangan lagi kau bertanya tentang diri aku ini
Biarlah ku menyepi
Susah payah ku sendiri
Air mata menemani sepanjang malam sepi
Apa guna ku merindu jika orang tak peduli pada diri ku lagi
Apa guna mengharap kasih orang
Sedangkan orang tak sudi lagi
Ku berdoa pada Tuhan  agar jiwa kini tenang setelah kau lukai
Sisa cinta masa lalu
Adakala mengganggu ku bersama kenangan ku
Ku berharap suatu hari agar aku ditemukan kekasih yang setia
Ku ucapkan selamat tinggal
Semoga kau bahagia bersama teman baru

No comments:

Post a Comment